Kim jest Artur Rojek?Chłopakiem ze Śląska, który wymarzył sobie, że w Mysłowicach można grać jak w Manchesterze. Liderem najważniejszej polskiej kapeli przełomu tysiącleci, któremu było jednak za ciasno w rockowym składzie, więc wybrał własną drogę. Jednym z najważniejszych głosów polskiego rocka, który zmienił pisanie tekstów w żywą, ostrą poezję.Twórcą Off Festivalu, najbardziej otwartego na nową muzykę miejsca w Polsce.Rojek jest każdym z nich. Ale jest również kimś innym. Zawsze kimś innym, bo najważniejsza z zasad, jakimi kieruje się w życiu, brzmi: Przekraczaj samego siebie, idź, biegnij, płyń zawsze własną drogą. Są jeszcze inne, równie ważne zasady: Nie wierz w sztuczny świat, w którym wszystko zamienia się w sukces. No i jeszcze: Nie możesz być tylko "tym kolesiem z Myslovitz".W rozmowie z Aleksandrą Klich Artur Rojek oprowadza nas po swoim dzieciństwie na granicy wielu różnych światów, wprowadza za kulisy funkcjonowania rockowego fenomenu pod nazwą Myslovitz, prowadzi w głąb swoich tekstów, opowiada, o czym mówi, kiedy mówi o muzyce, pływaniu, bieganiu, byciu sobą i byciu z innymi.To znacznie więcej niż biografia rockowego muzyka. To opowieść o chłopaku ze śląskiego familoka, który musiał siebie porzucić, żeby w końcu siebie odnaleźć.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wspomnienia o Karin Stanek zaczęłam spisywać jeszcze w latach 70. ubiegłego stulecia. W mojej książce odwołuję się do opowieści Karin, których słuchałam, i do naszych rozmów. Karin była wyjątkową artystką, wybitnie utalentowaną, z ognistym temperamentem, a przy tym osobą szalenie skromną, dobrą i łagodną. Była zamknięta w sobie i nikomu nie pozwalała wkraczać w swoje życie prywatne. W tej książce, jeszcze za zgodą Karin, uchylę rąbka tajemnicy na ten temat. Wierzę, że trudne i ciekawe życie Karin zainteresuje nie tylko jej fanów, ale również kolejne, młodsze pokolenia. Karin zasłużyła na to, aby o niej nie zapomniano. Książka została wzbogacona o innowacyjne rozwiązanie na rynku wydawniczym - aplikację TAP2C. Dzięki niej Czytelnicy mogą skorzystać z dodatkowych treści multimedialnych.
UWAGI:
Na okł. podtyt.: królowa polskiego big-bitu, pierwsza biografia słynnej rockandrollówki. Dyskogr. s. 266-269. Oznaczenia odpowiedzialności: Karin Stanek [oraz] Anna Kryszkiewicz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Co Maciej Maleńczuk sądzi o Polsce pod rządami PIS? Jestem przerażony - mówi. - Gratuluję społeczeństwu skrajnej nieodpowiedzialności wyborczej. W Polsce zrobiło się duszno, wszyscy zaczęli się ogladać przez lewe ramię, czy ktoś za nim nie idzie, czt ktoś cię nie śledzi. To, że Kukiz i Liroy stali się politykami, to jedyna dobra zmiana, bo jeden i drugi byli kiepskimi muzykami. Ale tłuste koty z PO też mnie wkurwiały. Ewidentny syfon im odwalił. Po brawurowej autobiografii Ćpałem, chlałem i przetrwałem równie krwista opowieść o polskich politykach, kolegach z show-biznesu, kobietach i swoich awanturniczych przygodach. A na końcu rodzynek! Wybór utworów Maleńczuka - i tych lirycznych, i tych zadziornych.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Maciej Maleńczuk ; [rozmawia Barbara Burdzy].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Fenomenalna. Perfekcyjna w każdym calu. Nieprzewidywalna. Dzieki komu rozbłysnął jej talent? Dlaczego zamilkła. Długo oczekiwany portret tajemniczej artystki. Ewa Demarczyk z dnia na dzień stała się gwiazdą wielkiego formatu. W 1964 roku podbiła Paryż. Wróżono jej ogromną karierę. Miała najlepszych "tekściarzy" - Baczyńskiego, Tuwima, Dymnego. Dbała o każdy szczegół. Była wielkim odkryciem, wielkim spełnieniem i nagle zniknęła. Autorki odkrywają źródła jej wielkości , opowiadają też o tym, ile kosztowały artystkę pełne pasji koncerty i całkowite oddanie sztuce. Czarnego Anioła polskiej sceny wspominają w książce m.in. Zygmunt Konieczny, Andrzej Zarycki i przyjaciele z Piwnicy pod Baranami. Ewa Demarczyk od wielu lat nie udziela wywiadów. Teraz dostajemy jej niezwykły portret.
UWAGI:
Kalendarium s. 225-229. Dyskografia s. 231-232.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni